Digitaal magazine brengt sociaal domein Amersfoort in kaart

De gemeente Amersfoortse wilde in het kader van het UPJO (Uitvoeringsprogramma Jeugd en Onderwijs) een digitaal inspiratiemagazine uitgeven. In dit magazine worden mooie voorbeelden gepresenteerd waarin Amersfoortse partners in het onderwijs- en jeugdveld samenwerken. Doel van het magazine is om elkaar te inspireren, samenwerking te bevorderen en te versterken.

Voor het magazine verzorgde Addictions de eindredactie op de door Pascalle Kaljé afgenomen interviews. De uitdaging lag in de diversiteit aan schrijfstijlen, het palet aan aangeleverde stukken en de leesbaarheid. Alle teksten zijn hierop geredigeerd en in een journalistiekere stijl gebracht. Hierdoor is de tone-of-voice van alle inhoud gelijk; Krachtig, persoonlijk en verbeeldend.

De primaire doelgroep zijn de professionals in het jeugd- en onderwijsveld. Bekijk hier het online magazine.

Concreet geeft vorm ontwierp het e-magazine in Foleon (voorheen Instant magazine). Vorm, tekst en beeld vloeien in elkaar over. De ontspannen sfeer in de fotografie sluit goed aan bij het karakter van de interviews. De foto’s van de wethouders zijn gemaakt door Janita Sassen, Remko Schotsman heeft gefotografeerd bij de overige interviews.

Ook zo’n zin in een inspiratieboost?

De kunst van goede marketing,
is samen kijken waar je het verschil kunt maken!