“Copywriting voor een website, een brochure of een persbericht zijn totaal verschillende disciplines. Wie de spelregels kent, vergroot de effectiviteit van zijn communicatie. Breek er je je hoofd niet over: wij kennen alle (on)geschreven regels van tekstschrijven.”
De mening dat mensen slecht lezen, delen we niet. Wel dat er bijzonder weinig op maat wordt geschreven. Kruip eens in de huid van je ontvanger en denk eens van buiten naar binnen. Wat is de vraag die beantwoord zou moeten worden? Bereik jij je doelgroep en weet jij waar hun informatiebehoefte ligt? Dat scheelt al zeker de helft. Overgiet het met een rake toonzetting, een portie feitenkennis, driemaal daags wat inlevend vermogen en kijk: je kansen op een goed resultaat nemen zienderogen toe.
Corporate copy
Brochure, folder of jaarverslag; schrijven is schrappen. De kunst is om precies dat moment te bepalen waarop de ontvanger het stokje overpakt. Je ontmoet elkaar halverwege. Zuig je lezer de tekst in. Een heldere structuur, indeling en afwisseling doen de rest.
Commerciële boodschappen
Direct mail, flyer of advertentie? Hier zijn stopkracht, duidelijkheid en een goed buikgevoel allesbepalend. Een haarscherp aanbod, en niets wat dat ook maar een strobreed in de weg legt. Of het zou de drempel moeten zijn die je bewust opwerpen als je een exclusief aanbod doet. Conversie is alles. Wel handig als we daar even naar kijken dus.
Content voor websites (SEO)
Tekstschrijven voor websites is een vak apart. Hier gelden de nodige regels rond titelpagina’s, kopjes, pagina-omschrijvingen en het strategisch verwerken van zoekwoorden in de tekst. Wie niet gevonden wordt door Google, bestaat tegenwoordig niet. Uit vrees hiervoor zijn de teksten saai en gaat er geen enkele authenticiteit meer vanuit. En dat terwijl het allemaal zoveel creatiever kan. Door onze kennis van de zoekcriteria en enkele ‘semantische trucs’ versieren we elke ‘bot’. Je wilt toch zeker niet inwisselbaar zijn?
Persberichten en mediatrajecten
Moeite om de pers te vinden? Het zijn niet alleen de kleine kneepjes, maar het is vooral het stelselmatige. Dat een persbericht herkenbaar is opgebouwd, is logisch. Zoals de 5W’s (Wie, Wat, Waar, Waarom en Wanneer) in de intro, maar ook de nieuwswaarde. Journalisten hebben zoveel te verwerken dat jouw schrijfsel voor het inknikken moet zijn. Uiteraard komt daar meer techniek bij kijken. Wij hebben die. Daarnaast is van belang goed in kaart te hebben wie er over jouw vakgebied schrijft, met die journalisten een relatie op te bouwen en ze ‘onbaatzuchtig’ te voeden. Want dat is de enige manier waarop het werkt.
Social media
In de wereld van social media moet alles kort en krachtig. Hoe laat jij je daar onderscheidend gelden? Consistentie, oog voor oorspronkelijkheid, relevantie en de bereidheid om de dialoog aan te gaan, zijn heel belangrijk. Sticky content. Elk medium heeft zijn specifieken. Een beetje appen en posten kan iedereen. Maar kijken hoe je deze kanalen effectief zakelijk inzet, is wat anders. Wij helpen je graag verder.
Strategie
U wilt van A naar B. Maar met welke communicatiemiddelen? Wij helpen u bij het maken van de juiste on- en offline keuzes.
Creatie
Functioneel, inspirerend en allesomvattend. Wij ontwerpen het verschil. Of zoals Ogilvy zei: “If it doesn’t sell. it isn’t creative.”
Content
Storytelling, content marketing of website copy? Iedereen wil rake teksten, een relevante boodschap. Laten wij die nu net schrijven.
Realisatie
En dan moet alles worden gemaakt. In deze fase gaat het meeste fout. Gelukkig hebben we alle know-how om eruit te halen wat er in zat.