Auto’s staan gemiddeld 90% van de tijd stil. Eén deelauto op locatie kan tot wel dertien auto’s vervangen. Mobeazy gelooft in deelauto’s, -fietsen en -motoren die optimaal benut worden, en die parkeerruimte en mobiliteitskosten besparen. Voor tal van communities zijn die via een Mobeazy-app te vinden. Pay per use en all-in. Een interessante gedachte, vooral nu de ruimte rondom locaties, en zeker in een stedelijke omgeving steeds schaarser en kostbaarder wordt.
Veel beleidsmakers werken dan ook aan zogenaamde Smart Cities waarbij ze de mobiliteit rondom hun locaties efficiënter inrichten. Maar hoe brengen we het projectontwikkelaars, beheerders van verzamelgebouwen, MKB werkgevers, fleetowners en eigenaren van (semi-)publieke voorzieningen zoals transferia en hubs onder de aandacht?
Slim, goedkoop én flexibel
De boodschap is bepaald niet eenvoudig. Het budget was tegelijkertijd uiterst bescheiden, wat de uitdaging des te groter maakte. Gezamenlijk werd gekozen voor een interessante communicatiemix. Vastgoedbeurs Provada werd het epicentrum. Hier kon een stand worden gedeeld. Daarnaast kon Mobeazy zich als Shuttle Service – en daardoor een van de hoofdsponsors – zichtbaar maken op de lifestylebeurs Outdoor Gelderland.
Scherp sturen
We besloten als aankeiler een whitepaper te ontwikkelen, die via sociale media werd uitgezet en die belangstellenden vanaf de landingspagina konden downloaden. Dit onder afgifte van hun e-mail, zodat we ze konden opvolgen. Een interessant onderdeel van de paper was de ‘Mobility Canvas’. Een handige checklist waarmee snel bekeken kan worden of deelmobiliteit interessant is. Het bleek als gespreksopener en moderatietool een voltreffer. Bram Peulers tekende voor het grafisch ontwerp.