Mede dankzij Max Verstappen is de Formule 1 de laatste jaren populairder dan ooit. Noteer in Barcelona een legendarische 1:14:40 en Nederlanders wanen zich wereldkampioen. Dat de coureurs überhaupt de grenzen aftasten, is niet in laatste plaats afhankelijk van hun rubbertjes. Bij Pirelli noemen ze dat de compounds. Het blijkt pure wetenschap, die zich doorvertaalt naar dagelijks gebruik. Voor Profile Nederland – beter in banden – speelden we twaalf races lang ‘Wie is Olav Mol’. We schuimden alle spelonken van het internet af op zoek naar unieke scoops en content. Met onze aankondiging en last minute update waren we iedereen te snel af. U twijfelt nog of sociale media werken? Wij niet meer.
Conversie
De opdracht was simpel. Betrek onze doelgroep door middel van de Formule 1 en leverancier Pirelli bij onze Profile Tyrecenters en zorg voor conversie in de vorm van een inschrijving voor onze nieuwsbrief. Onze inschatting was dat de kracht van herhaling een stapelend effect zou hebben. Unieke content was daarbij essentieel. Elke race briefde Pirelli’s racebaas Mario Isola ons de specifieken van de baan, welke banden dit zou vereisen en waarom. Daarnaast verslonden we alle soorten media, ook die buiten de curbstones #golikeapro!
VIP-tickets
Onze qualifying round op vrijdag bestond uit een Facebook-quiz met eenvoudig te beantwoorden vragen die konden worden geliket in verschillende varianten. Niet al te moeilijk, zodat ook niet-F1-addicts mee konden doen. Primair ging het hier om engagement en het delen van berichten. Wie in aanmerking wilde komen voor gratis VIP-tickets naar Spa Francorchamps kon doorklikken naar de landingspage om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. Uiteindelijk werden Kevin in vestiging Apeldoorn en Patrick in vestiging Mijdrecht gelauwerd.
Finishvlag
Op de zaterdag pakten we uit met alle circuit- en raceinformatie. Hoe was het weer? Wie zat wie op de bumper in de stand in het kampioenschap? Snelheden, stops, gevaarlijke bochten, vintage, trivia en techniek. Tutti! Het werd gretig gelezen. Laten we het zo zeggen: we gingen niet off-line. Sterker, we werden afgevlagd met 5.000 inschrijvingen voor de nieuwsbrief. Dan heb je de endurance best aardig doorstaan.





