In verband met een verlopende grondoptie stond NCB Projectrealisatie voor de uitdaging om in zeer korte tijd een herontwikkeling te realiseren voor zes zeer exclusieve bosvilla’s in Kerckebosch Zeist. Randje crisis. Dat was zeker geen eenvoudige opgave. Wat was eigenlijk de behoefte in de markt? Aan ons de taak dit te peilen. En om binnen drie maanden het volledige marketingtraject te verzorgen en zo de Zeister makelaars de basis te geven voor uiteindelijke verkoop. Hiervoor kwam een compleet team van communicatieprofs uit de startblokken. Ultieme synergie. Het maakte niet uit hóe, wat en wie. Een multi-team ontwikkelaars en creatieven werkte in ‘een cocon’ samen om van rupsen vlinders te maken.
Hoe pakten we het aan?
We besloten éérst met de makelaars Visser & Van Ingen en Drieklomp te gaan praten. Hoe zagen zij de markt? En wat hadden ze nodig? Het bleken nuttige peilers onder onze campagne en goed voor de teamgeest. Zelfs de ontwikkeling werd hierop nog wat bijgestuurd.
Massa creëren
Samen met Endure Design en diverse andere A-Team leden, werkten we het basisconcept (‘De Bosvlinders’) uit in een huisstijl en produceerden diverse on- en offline middelen. We besloten direct massa te creëren. Dat was onze enige kans volgens de makelaars. Alles moest er in één keer staan.
Niet met lege handen
Zo er tegenwoordig nog doelgroepen bestaan in vastgoedmarketing is één ding zeker: met lege handen aankomen werkt niet. Daarnaast verkopen we vooral de woonbeleving en dan pas het huis. Het concept ademde dit rijke gevoel van vrijheid. Offline besloten we hiervoor een ‘boomstam’ van een brochure te ontwikkelen (32 pagina’s). Voorafgaande ontvingen de prospectdatabases van de makelaars een ‘gevleugelde’ mailing. Ook zo’n zin in een eigen stek? Op dit concept sponnen we voort met bouwborden en advertenties.
De kracht van digitaal
Kroon op het werk was de projectwebsite met een bladerbare brochure en een virtuele 3D-rondleiding door en rond de woningen. We hadden zelfs de voorjaarsvogels laten fluiten. Eigenlijk weet je het dan al: ‘ik ben verkocht!’ De inzet van diverse sociale media als Facebook hebben hun nut bewezen. De community bood een prima basis om nieuws te delen, prospects uit te nodigen voor de start verkoop en kopers bijeen te brengen voor de burenborrel. Het bood zelfs de mogelijkheid voor intekening op een laatste woning die beschikbaar kwam!
In een lastige markt en een dito doelgroep vlogen De Bosvlinders er in twee maanden uit. K’ching! Een symbiose van snelheid, samenwerking en een effectieve marketingaanpak. Succes kent vele vaders. En dát is natuurlijk genieten!