Iemand uit een vorig leven belt je. ‘Bert, ik gooi het roer om.’ Je gaat een kop koffie doen en voor je het weet, bedenk je de wildste plannen voor zijn nieuwe lunchroom. Naam, huisstijl, signing, marketingcommunicatie, pers, de inzet van ons complete netwerk en zelfs onze ideeën voor het interieur. We kalkten alles op een bierviltje. ‘Nou, dan ben ik dus nu in één keer klaar en kan ik dat peloton adviseurs wel afbellen’, stamelde Jeroen. Dat wil zeggen, zijn kleine stemmetje niet meegerekend, want Jeroentje is een perfectionist. Dat treft, wij ook!
Waar voel je je nu het lekkerst, was de eerste vraag. ‘Op het strand natuurlijk. Relaxt, vrolijke mensen en lekker eten. Een beetje stijlvol. Het zonnige zomergevoel is precies wat ik de mensen mee wil geven. En dat ze weten dat ik hier de gastheer ben.’ ‘Jeroens Paviljoen’ en ‘Lekker doen!’ stonden snel op dat viltje. Wat natuurlijk komt, is vaak het beste.
HORECA-CONCEPT
Huisstijl en signing
Daarna vroegen we Styletto Design om dit in een huisstijl te vertalen en grafisch uit te werken in visitekaartjes, beachvlaggen, menukaarten en wat al niet meer. Wie goed kijkt herkent een gestileerde golf. Een vorm die goed als ‘stempel’ kan dienen op allerhande materialen van bedrijfskleding en wijnglazen tot decoratieve belettering. Dat laatste pakte GT Reclame op, waarbij is gekeken naar een verzorgde uitstraling, maar ook betaalbaarheid. Door te kiezen voor rubber doek in metalen frames, konden elk seizoen ook nieuwe acties richting passanten kon worden gecommuniceerd. En liever richtspots dan lichtbakken of neonletters. Dat scheelde weer een vergunning…
GRAFISCHE VORMGEVING
On- en offline
Een WordPress website en de inrichting van sociale media konden natuurlijk niet uitblijven. Ook hielpen we met de communicatie in de startfase. Leusden Jazz, ouderenorganisaties, winkelend Hamershofpubliek, winkeliers, inwoners en de lokale pers: iedereen moest en zou Jeroens Paviljoen ontdekken. Ook wij doen er nog wel eens koffie of een ‘Toffe Tosti’, maar zonder viltje. Voor je het weet ben je namelijk weer oeverloos enthousiast.