Je zult je baan maar kwijtraken, aan het einde van een benoemingsperiode zitten of om gezondheidsredenen iets anders zoeken. En wat als je het idee hebt dat er meer geluk, plezier en succes in werk te je vinden is? Dat hoeft niet altijd een nieuwe baan te betekenen., maar wel het vinden van een nieuwe weg. Gradus zet zich voor al die mensen met maatwerk in succesvolle loopbaantrajecten. Maar wat doe je als je een heldere positionering en branding zoekt? Precies, dan bel je Addictions. Dat werkt!
Gradus Groep is voornamelijk actief in de (semi-) publieke sector en heeft nogal last van concurrentie. Eigenlijk ook weer niet, want het speelveld waarop het bedrijf actief is met de diensten op het gebied van loopbaan en mobiliteit lieten zien dat er enorme groeikansen zijn. De in- en externe analyse die we maakten van bedrijf en markt onderstreepten dat.
Positionering en propositie
Het was nu tijd om de propositie verder aan te slijpen. Wat doen we, en voor wie? Gradus moest opener, toegankelijker en meer tussen de mensen staan. Het transformeerde van een consultancy naar een persoon die luistert, adviseert en je de weg wijst. Daaruit kwam de pay-off ‘Gradus. Dat werkt.’
GRADUS NIEUWE STIJL
Rebranding en nieuwe huisstijl
Voor we de boom verder konden optuigen was het zaak om eerst de huisstijl op orde te hebben. De creatieve briefing sprak over een evolutie, maar wie de oude huisstijl er nu naast legt, weet beter. JB Vormgeving werkte die grafisch uit. Prominent onderdeel is de ‘slash’. Het geeft aan dat er altijd keuzes zijn. Of filosofischer: dat er meerdere kanten aan een zaak zitten. De slash is in onze digitale economie bovendien een icoon dat op zichzelf kan staan. En precies, dat werkt…
Concept-advertenties en nieuwe website
En toen verkenden we ook het pad met serie concept-advertenties. Beelden en teksten luisteren in deze markt heel nauw hebben we wel gemerkt. Voor je het weet mislukt een complete oogst of sta je zelf met een ‘verhuisdoos’ in je handen. Gelukkig vonden we de derde weg. Dorien Nieuwkamer bouwt tot nu nog steeds door op het nieuwe merkfundament. Voor wij onze ‘slash’ bereikten sloten we af met een prachtige website en was het nieuw gebaande pad een feit.