Tijdens corona namen vier Amersfoortse chefs een opmerkelijk initiatief voor een zomers pop-up restaurant met de naam ‘FIER’. We sleepten de mensen er doorheen die verlangden naar een beetje gezelligheid. 10 weken lang kookten Marco Blok (MEI), Barry Hamstra (Tollius), Kars van Wechem (De Saffraan) en Pepe Topper (The Bakery) samen bij Pieter Aalbers en het team van De Mariënhof). Want dat mócht wel, mits de ruimte dat toeliet. Dus waar kon dat beter? Aan ons de taak om Amersfoort en regio te bereiken met een vlammende campagne.
‘Ons’ betekende een multidisciplinair team van NextBuzz (website), Concreet geeft Vorm (vormgeving), Beeldvoerders (video) en Addictions (copy, pers en strategie). Voor de socials haakten we aan bij de marketingafdeling van De Mariënhof, die de door ons geproduceerde content ’trending’ wist te krijgen.
Introductiecampagne
Naast een serie markante campagnebeelden met de koks in de hoofdrol – waarvoor Rodney Kersten de beelden schoot – doken we met een camera de keuken in en omringenden we ‘FIER’ met een tof logo en huisstijl, een smakelijke website, rake content en een dito on- en offline campagne.

Tafelvellen
Een bijzonder item ware de interactieve tafelvellen. Hierop was te lezen wat er die avond zou worden voorgeschoteld. Ook en kon je bij ieder gerecht proberen te raden door welke chef het was gemaakt. Verder trof je er de wijnkaart onder de QR code en meer informatie over het goede doel waar een deel van de opbrengst van FIER naartoe ging.

PR en marketing
Omdat niet iedereen op social media zit, werd er ook een kaart gemaakt om FIER te promoten en was er de nodige lokal en landelijke persaandacht en kwam RTV Utrecht voor de ‘mise en place’ naar ons toe. VVV en Citymarketing promootten stevig mee. Op de kaart vond je alle relevante ‘facts en figures’ van FIER. En we maakten een geweldige film. Uit de overvloed aan filmmateriaal haalden we pakkende quotes die online rondgingen. We mochten weer een beetje. En inderdaad: 10 weken waren we gaar. Maar dat sprankje plezier de stad weer in was onbetaalbaar!