De Ontdekking

We reizen wat af, maar waar vind je de reisaccessoires waar je écht weg van bent? Met optimaal reisplezier is de Ontdekking ‘werelds op weg’.

Actieve retailmarketing
Reizen zit ons in de genen. Sinds de start van dit innovatieve retailconcept in 2003 initieerden wij zichtbare acties gekoppeld aan landenthema’s die via direct mail, bus- en bioscoopreclame, huis-aan-huisfolders of driehoeksborden aan de m/v werden gebracht. 

Reisboekenweken
Voor Lonely Planet bedachten we de ‘Only The Lonely Weken’. We waren stapel op het Capitool en zelfs de Chinese muur liepen we af. Schitterende campagnes vertaalden we door tot aan de kassa. Alwaar de jaarlijkse boekenlegger – een heus collector’s item – wachtte bij elke aankoop.

Met een reisgids de koffer in
En tegen de zomer anticipeerden we met onze zomeractie ‘aantr. reisgids zkt. koffer’. Op ludieke wijze wensten wij Amersfoort een prettige vakantie in de vorm van hotelhangers, driehoeksborden en freecards. Ook de reisbureaus werden niet vergeten. Resultaat? 2.000 extra bezoekers.

Avant la lettre
De pers vulde kolommen met onze surprisedemo’s, bedrijven ontdekten ons als relatiegeschenk. De jaaromzet in onze pilot store groeide. Maar wij vonden dat niet genoeg. Een online shop moest er komen. En een franchiseformule. We werkten aan mobile apps en een community die de individuele reisbeleving moest koppelen aan het aanbod van de winkel. Of we onze tijd vooruit waren? Vraag dat maar aan TripAdvisor en Bol.com. Hoe het ook zij: de Ontdekking was een wereldse reis die we voor geen goud hadden willen missen!

Wat marketeers met retailervaring doen?

Wij gaan terug naar de essentie.
En maken daar een feestje van voor jouw klanten.