Een merk als BMW maakt rijden al jaren geweldig. Maar alleen de echte dealer maakt het hele plaatje compleet. Bij Jan de Jong BMW – tegenwoordig Van Poelgeest BMW – draait dan ook niet om het geheel als wel om de persoonlijke beleving. Bij BMW heet dat ‘Efficient Dynamics’. We mochten er tal van concepten voor ontwikkelen. En nee, ze verlieten niet allemaal de tekentafel, maar de X-factor hadden ze wel.
Drijvende krachten
Met als drijvende krachten Rogier Hazeu en later Hans Jekel groeide het bedrijf naar ruim honderd medewerkers. Naast BMW en MINI in Hilversum opende de firma in oktober 2006 een prachtig nieuw pand langs de A1 in Amersfoort waar ook de eigen schadeservice onderdak vond. Gemiddeld kwam in Jan’s boekje niet voor. BMW vond het eh ja, geweldig dus. Dat vond collega Van Poelgeest ook, die het in oktober 2015 graag overnam.
Persoonlijk werk(t)
Naast ‘Persoonlijk’ – het klantenmagazine – verzorgden we de weekadvertenties, ontwikkelden we een stijlvolle uitnodiging voor de feestelijke opening van het pand en bedachten we met enige regelmaat ludieke acties als de ‘Op(en) Top Dag’ en het ‘Oktoberfest’.
Meer uit de lokale markt
Toen de vraag kwam hoe de BMW-dealer meer uit de lokale markt kon halen, was onze golf aan nieuwe ideeën niet te stoppen. Helaas konden die niet worden uitgevoerd. De recessie sloeg genadeloos toe. Dat was weer een jongensdroom minder.
Alles is relatie
Het was destijds geen periode van ‘Efficient Statistics’, maar één ding weten we wél. Als dealer had Jan de Jong – met ons – z’n zaakjes bijzonder goed voor elkaar. De Persoonlijk was een uiterst professionele uitgave. Kijkend naar onze marketingacties zijn we later diverse keren gekopieerd. Mooiere complimenten zijn er niet. Ook verkochten we occasions – correctie BMW Huisstijl – bij de ‘fleet’. Tijdens de opening barstte het nieuwe pand uit z’n voegen. Geen relatie wilde dit missen. En dat zegt alles!