Als makelaar in de regio Amersfoort valt het niet mee om het verschil te maken. Conculega’s loeren achter elke heg. Daarnaast klopten online partijen als Makelaarsland stevig op de deur. Adéro wilde niet alleen opvallen, maar ook stevig groeien. Meer huizen in de verkoop, meer aankoopbemiddeling en meer taxaties. Gerichte communicatie moest hierbij helpen. En dus zetten wij de deuren in ons creatieve netwerk stevig tegen elkaar open.
Aan Addictions de taak de naamsbekendheid verder uit te bouwen en de services lokaal te communiceren. Grondig, persoonlijk en interactief. Niet het geijkte, maar eigenwijs, fris en dynamisch. Communicatie moest de voorzet geven voor een mix van vertrouwen en deskundigheid. We wilden een ‘fanbase’ opbouwen. Adéro moest minimaal overwógen worden. De kans krijgen om het te laten zien.
Conceptontwikkeling
We besloten tot een ronde conceptontwikkeling waarin we een prominent onderdeel van het de huisstijl en het logo – het sleutelgat – een opvallende rol gaven. Dit zowel bij de sponsoring van enkele lokale sportclubs als in een paginagrote advertentie in het magazine ‘Rondom Voetbal’. Daarnaast ontwikkelden we een nieuw stramien voor de weekadvertenties en we beletterden de huis-MINI. Bij wijze van grap bespraken we alvast of we wat prominente panden en objecten in de regio ’te koop’ konden zetten, zoals Paleis Soestdijk of de Amersfoortse Kei. Tja, als je dan toch vrijuit denkt…
Kerstmailing
Uiterst succesvol was onze kerstmailing. Het idee erachter was dat iedereen die dat jaar een huis via Adéro had gekocht een duurzame, herplantbare kerstboom kon uitzoeken bij boomkwekerij Randijk in Leusden. We legden hier bij huizenkopers twee lagen emotie over elkaar heen: de onderstreping van het heerlijke nieuwe huis én de kans om als makelaar virtueel aanwezig zijn bij de eerste kerstviering. Nou, als er iets van mond tot mond gaat aan de kersttafel…
De regio in
Het inspireerde ons tot meer marketingmomenten. Zo ontwikkelden we een nieuwjaarsgroet totdat we letterlijk sterretjes zagen. En ook van de Open Huizen Dag maakten we een ‘staproute’. Nee, we lieten geen communicatieve kans onbenut. Laat het werk maar spreken. Dat deed het overigens niet alleen in Hoogland, maar inmiddels ook in de regio. Adéro heeft nu eenmaal ‘meer in huis’.