Creatieve briefing

Doelstelling, doelgroep en boodschap vormen het hart van elke briefing. Wij willen weten tegen wie we het hebben. Daarom slijpen we net zo lang fijn tot we uw marktsituatie, positionering en belofte helder hebben. Pas als wij het voelen, kunnen we dat ook overbrengen.

Ze zijn de Yin en Yang voor elke art director, grafisch vormgever, copywriter of front end designer: een geslaagd creatief eindresultaat en de inhoudelijke briefing.

Kan iemand mij briefen?
Op het eerste oog geen raketwetenschap. Toch slagen er weinigen in om ‘m fatsoenlijk op papier te zetten. Dus is dat direct één van onze meerwaardes: de briefing zó opstellen dat een creatief team er gelijk mee uit de voeten kan. To the point én inspirerend.

Eigendraads
Een enorm pluspunt – al zeggen we het zelf – is dat we bij Addictions zowel strategisch als creatief denken. Soms ontstaan direct de eerste ideeën al. Gaan we aan tafel natuurlijk niet op onze tong zitten bijten. Van idee tot uitvoering scheelt bij ons de nodige vertaalslagen, zodat ons A-Team aan de slag kan. Zowel on- als offline wordt de rode draad wordt bewaakt. Al zou dat in ons geval ook oranje mogen zijn.

Staat u voor een marketingactie of campagne?

Wij houden van creatieve marketing.
Van briefing tot resultaat.

Strategie

U wilt van A naar B. Maar met welke communicatiemiddelen? Wij helpen u bij het maken van de juiste on- en offline keuzes.

 

Creatie

Functioneel, inspirerend en allesomvattend. Wij ontwerpen het verschil. Of zoals Ogilvy zei: “If it doesn’t sell. it isn’t creative.”

 

Content

Storytelling, content marketing of website copy? Iedereen wil rake teksten, een relevante boodschap. Laten wij die nu net schrijven.

 

Realisatie

En dan moet alles worden gemaakt. In deze fase gaat het meeste fout. Gelukkig hebben we alle know-how om eruit te halen wat er in zat.