Reclamefolder blijft belangrijk

De Nederlander besteedt gemiddeld 38 uur per jaar aan papieren reclamefolders, blijkt uit DDMA-onderzoek. Dat is bijna drie kwartier per week! De huidige trend waarin print-uitingen ook digitaal beschikbaar zijn, neemt ook het lezen van online reclamefolders een grote vlucht. Reclamefolder.nl onthult enkele online leesgegevens.

De consument leest wekelijks gemiddeld 6 minuten reclamefolders via de website van Reclamefolder.nl en in de Reclamefolder app. De totale tijd dat een consument actief is op dit platform, is 11 minuten per keer. Concreet betekent dat zoeken, folders lezen, en het prikbord vullen met gewenste producten en het instellen van hun persoonlijke wensen in.
 
Reclame_en_folders_door_de_deur_op_Grabbits
 
Online foldergebruik in cijfers

Afgelopen maand september zijn alle consumenten gezamenlijk ruim 350.000 uur actief geweest op het Reclamefolder platform. De verwachting is dat de gemiddelde leestijd en het aantal gelezen folders blijft toenemen. In deze maand (oktober 2013), registreert het platform meer dan 15.000.000 folderraadplegingen (=gelezen folders). Het aantal downloads van de Reclamefolder app is de grens van 900.000 inmiddels gepasseerd. Deze stijgingen betekent voor de retailer een groter bereik online met hun reclamefolder.